Sunday, March 7, 2010

ke minu sòast lunastap

läpi lä'en lehitse metsa
puen paasitse tänava
pää̀t' en pista poueieni
kätt en kää̀ri käiśseie
ett evat kuule hiie kukkot
e'ka kuule hiie koirat
hiie hilpakkat isantat
naruKaulat neitsikkeiset
kuuli aka hiie nòoremp poika
tòstas sòa sòrmistasa
vainú väe aka varpaista
sòta tùisi sòutamaie
vene hakkas vèeremaie
pohlakkas pòlettamaie
TaaniMarkki tappamaie
Ròottsi koira roittamaie
siis minu sòlmitti sòtaie
värvitti vene väkeie

mina aka sòta sànòma
sòaPää̀llikkú palúma
ootta mu hüva vennakkeine
sòisa armas Hariu saksa
kuula KuuraMaa kunink̀as
kuni ma kotoie iòoksen
sèäll' mina òtsin òstiaita
enese lunasttaiaita
pärkúPää̀ni pää̀sttiaita
ke minu sòast lunastap
vaskiAiasta vahestap
kuule kulla isakkeine
sull on koto kólmí täkko
üks hüva hòpeta täkko
tòine vana vaski täkko
kólmas kallis kulta täkko
ehk an'at ühe minusta
lunasttat minu sòasta
isa io kuuli kòhe kosti
enne mina purken poikatesta
enne kui täkkosta hüvasta

mita ma isalle sòovin
isalle hüa hopone
isa sòittako sòtaie
hopo uppúko òiaie
ise vatsúli vakoie
hopo alle hallittako
satul selka sammaltako
ise pää̀lle päivittako

Vene io hakkas vèeremaie
Kariala karisemaie
Ròottsi laiva laskemaie
pohlakkas pòlettamaie
mina aka hüüsin mattrusśille
lasemma laivat liikkumaie
nii kui kätkít kiikkumaie
sòua sòua laivúkkeine
kèeru pää̀lle vèeru pää̀lle
Sòome suure kalta'aie
kuss minu ema elòne's
emalla one kólmí lehma
üks hüva hòpeta lehma
tòine vana vaski lehma
kólmas kallis kulta lehma
ehk annap ühe minusta
lunasttap minu laiva sèesta
laiva sèesta ia vaiva sèesta
sene suure sòa käesta
ema io kuuli kòhe kosti
en vòi pää̀stta laiva sèesta
enne mina purken poikatesta
enne kui häista lehmista

mita ma emalle sòovin
emalleni lüpsíLehma
ema lehma lüpsamaie
nisa verta tòine vetta
kólmas piimata puhasta
nelias vóita ruuke'etta

Vene siis hakkas vèeremaie
Kariala karisemaie
Ròottsi laiva laskemaie
pohlakkas pòlettamaie
mina laiva palvèelle
kuule kulla laivúkkeine
òotta üva vennakkò
las mina òtsin òstiaita
pärkúPää̀ni pää̀sttiaita
sòu'a sòu'a laivúkkeine
sòu'a sinne kèeru pää̀lle
Sòome suure kalta'aie
kuss minu veli elòne's
ehk pää̀sttap minu pahasta
lunasttap minu sòasta
kuule kulla vennakkeine
sull on koto kólmí härka
üks hüva hòpeta härka
tòine vana vaski härka
kólmas kallis kulta härka
ehk an'at ühe minusta
pää̀sttat minu laiva sèesta
laiva sèesta ia vaiva sèesta
sene suure sòa käesta
veli kuuli kòhe kosti
en vòi pää̀stta laiva sèesta
laiva sèesta ia vaiva sèesta

mita ma vennalle sòovin
vennalle vetúvat häriat
veli menko küntamaie
häriat vàipuko vaolle
ise pèeni pèentaraie
ike iää̀ko iḱkemaie
atraKuret kurttamaie
iuttat iuttu rää̀kkimaie
lippittimet leinamaie
sahat lahti lèikkamaie

Vene mull hakkas vèeremaie
Kariala karisemaie
Ròottsi laiva laskemaie
pohlakkas pòlettamaie
sòua sòua laivúkkeine
ett su rint on valkess va'htòss'
minu ùell on kólmí sòrmust
üks hüva hòpeta sòrmus
tòine vana vaski sòrmus
kólmas kallis kulta sòrmus
ehk an'ap ühe minusta
pää̀sttap minu pahasta
sene suure sòa käesta
òte io kuuli kòhe kosti
en vòi pää̀stta laiva sèesta
laiva sèesta ia vaiva sèesta
sene suure sòa käesta

mita ma ùelle sòovin
sèsaralle sòrmus suuri
kui lä'ep òte kihlamaie
sòrmus kukkuko kuruie
tilkútti tèeRaialle
elko saako léíettama
e'ka käte annettama

mina aka hüüsin mattrusśille
kuulka kulla mattrusset
tòst'ka puriet püsttí nüüt
masttit maalle paisttamaie
minu neiòll kólmí pärka
üks hüva hòpeta pärka
tòine vana vaski pärka
kólmas kallis kulta pärka
ehk panep ühe minusta
pää̀sttap peikMehe pahasta
laiva sèesta ia vaiva sèesta
sene suure sòa käesta
neitò kuuli kòhe kosti
enne mina purken pärkatesta
enne kui peiusta hüvasta

Vene siis hakkas vèeremaie
Kariala karisemaie
Ròottsi laiva laskemaie
mina aka mèes iäin laulamaie

No comments:

Post a Comment